Pääsin sunnuntaina vihdoinkin tositoimiin.  Jussi rakensi minulle tukevan työpöydän yläkerran parvelle, johon levittäydyin välittömästi pitsien ja kuvapinojen kera.  Valitsin parven työpisteeksi siksi, että vieressä on parveke, jossa voin rauhassa suihkutella tarraliimaa.  Se on totta tosiaan tiukkaa tarraa, haisee kaamealle ja nyt sormetkin ovat tahmeat.  Vieressä on myös tietokone ja printteri, joiden avulla saan saman tien tehtyä kuvatekstit ja runonsäkeet.


tästä kaikki alkoi - kuvaparina Eeva ja Aatamit

Sain homman iltamyöhällä melkein valmiiksi, kunnes sauna kutsui.  Tänään maanantaina olen viettänyt ikimuistoisia hetkiä viimeistelemällä taittoa.  Minulla on ollut käytössä koko ihana maailmalta kerätty herkkupaperivalikoima.  Olen tehnyt niistä ja pitsinauhoista lisäväriä valmiille kuville.  Täytyy tunnustaa, että olen ollut tässä projektissa täydellä sydämellä mukana!
marjalena, helpottunut lopputyöntekijä


Pizzicato -kirjassa on neljä lukua - tässä ensimmäinen otsikolla "Pitsiunelmia"


toinen luku "Marmoripitsit"


kolmas luku "Tanssivat pitsit"


neljäs luku "Pitsit kaukomailla"